Absintmerken

Fleurs du mal

Chewie (07/10/06 om 18:59:50):

Hello,

Ik ben nog niet zo lang geleden een absint tegengekomen genaamd Fleurs Du Mal. Vond die best wel lekker maar heb helaas geen maatstaf van enige waarde (alleen Père Kerman en Absente).

Heb jullie forum al wat uitgepluist maar heb er niets over gevonden. Is er hier toevallig iemand van jullie die iets meer weet over deze drank?

Er zijn ook 2 kleurstoffen in aanwezig -> E131 en E102.

Alvast bedankt.

 

Chewie (07/10/06 om 23:01:35):

Nog eens hello, is nu mijn tweede post.

Mijn naam is frederik en ik ben ongeveer een jaar geleden in contact gekomen met absint, maar tot nu toe heb ik enkel Père Kermans, Absente en Fleurs du mal geproefd. Nog geen echt goede absint dus, maar via connecties zal er morgen iemand voor mij bij Ton Overmars langsgaan.
Alleen weet ik niet echt welke absint ik zou bestellen.

Heeft iemand toevallig wat tips voor mij want ik ben nog een redelijke nitwit als het op absint in de praktijk neerkomt.

 

Helfrich (07/10/06 om 23:29:21):

Hallo en welkom.

Expliciete verwijzingen op een etiket naar Baudelaire of Van Gogh gelden in de regel als waarschuwing. Les Fleurs du Mal behoort tot de hoogtepunten van de negentiende-eeuwse letteren en tot de dieptepunten van de hedendaagse absint. Het is veeleer een pastis die ranzig bitter is gemaakt met een alsem-maceraat. Père Kermann is natuurlijk erger dan dat. Veel erger.

 

Absintmerken